2010. május 30., vasárnap

Lelkem kertjének gondozása.

Az én lelkem gongozott. Minden nap felöltöztetem ilyen, és ehhez hasonló, szép gondolatokkal.

Kertem, lelkem, gondolataim Moncsi22 blogjából... saját átiratom. Köszönöm az alapgondolatot Moncsim:)
http://www.thesecret.hu/kertem-lelkem-gondolataim_moncsi22

Május vége van. Nyoma sincs a meleg, az ilyenkor lenni szokott időjárásnak, mégis oly kellemes az idő, egy –egy esőcsepp csillan meg a természet arcképén, mert az elmúlt időben eső öntözte meg a földet. A nap néha előbújik a felhők mögül megmutatva önmagát,é s a virgonc szellő, lágyan simogatja bőrömet. Kint ülök a csendet hallgatva, amit csak a madarak csicsergő éneke tör meg, és ami olyan jó érzés füleimnek. Körülnézek a belső kertemen. Szeretem azt a környezetet, amiben most élek, ami immár életem része, és amely lelkemet tükrözi vissza. Már akkor megszerettem, mikor még, korábbi éveimben, minden sivár volt és kopár, csak az érzés, hogy az enyém, feledtette velem, az akkori állapotát, s csak azt láttam magam előtt, hogy majd milyen is lesz. Amit akkor még nem is sejtettem. !!!
Ma már egy igazi kihívásnak tekintem, ahol alkothatok, valami maradandót hagyva a hátam mögött, amire azt mondhatom: Igen, ezt én csináltam!!!! Amire ha majd későbbi éveimben ránézek, örömmel tölt el.

Mindenhez türelem, kitartás, hit, és szeretet kell. Nem kaphatunk egyből virágzó kertet, ha nem dolgozzuk elő: ültetni kell bele növényeket: virágokat,és hiába várjuk, hogy szirmot bontsanak, ha közben elfelejtjük gondozni frissen elültetett gyerekeinket. Nem szabad várni, hogy fejlődjön, ha nem teszünk értük semmit, elszáradnak. Mindig tenni kell érte, minden egyes nap, mert, ahogy az emberek, úgy a növények is hálásak nekünk, színpompájuk, a hálás megnyílvánulásuk.
És amikor már minden egyes fűszálat ismerek, amit elültettem a fekete földbe, elmémbe, minden egyes bokor és virág a törődésemet, és annak értékét tükrözi vissza, amit ő a szépségével hálál meg nekem. Most már nyugodtan gyönyörködhetem bennük.

Órákig tudnám nézni őket, látom, amint a szél játszik a levelekkel, ahogy egy-egy esőcsepp megszárad a virágok szirmaim, s közben a méhek szorgalmasan dolgoznak, a szemem előtt érik be egy-egy termés, és érezhetem számban gyümölcse zamatát, ami az én kis birtokom igazi gyümölcse. Látom a napfényt megcsillanni mindenen.

Hálás vagyok, amiért a fenyőcsemetéim, mely bölcsességemet hivatott mutatni, megmaradtak nekem, és most látom, hogy élénk, zöld hajtással indulnak neki a fejlődés felé. A rózsabokrok illatát, mely szeretetemet jelképezi, mélyen magamba szívom, s közben pillangók és madarak kergetőznek a fejem felett. Ez meg a Teremtőm irántam érzett szeretetét jelenti nekem.
Hálás vagyok, mert nekem ez megadatott:)))
És mennyi ember nem tudja élvezni a természet, eme csodás szépségét, amit saját otthonában lelhet meg

Sokszor észre sem veszi, úgy megy el mellette. Nem tudja értékelni, hogy milyen szerencsés, hiszen élhet! Lekötik figyelmét az, hogy éljen, annyira, hogy egyéb teendői mellől ki sem lát. És nem tud megállni egy pillanatra se.
Adj időt magadnak a megállásra! Mindig meg kell állni egy kis időre, és körülnézni magunk körül, hogy milyen szép is a világ! Mindenben meg kell találni azt a valamit, aminek örülhetünk, mert hinni kell benne, hogy létezik, értékelni kell ezeket az aprócska dolgokat is. Sok ember él úgy a Földön, kinek még ennyi sem jutott.

Állj meg! És csak hallgasd a csendet, hagyd, ahogy a keletkező érzések elöntsék lelkedet.

A Kert, az Élet kertje, az én kertem, a lelkem is egyben, és ami igényli a törődést.

Gyakran kell gyomlálni. Gyakran, mert a rossz, a negatív, a lehúzó dolgok gyorsabban elszaporodnak benne, mint a jók! Amikor nem foglalkozom lelkem kertjével, megfojtva érzem annak szépségét.
Ahogyan az eső is lemossa a természet arcáról a piszkot, úgy a lelkünknek is szüksége van a tisztító esőre. Amit a szép érzéseink, tisztító, üde gondolataink, a másokról érzett csodás érzések adnak.
Mert amilyennek az emberek, akik kívülről látják a kertemet, az magában hordozza a munkámat.

És amilyen a lelked, azt tükrözöd mások felé. Amit megtalálsz saját kertedben, azt mások meglátják lelkedben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése